Clasa I

Eu: E obligatoriu sa poarte pantofi negri? Si trebuie neaparat sa ii cumpar de la magazinul scolii?

Viitoarea invatatoare: Da, e obligatoriu sa ii poarte, dar ii puteti cumpara si din alta parte.

Eu: Vai, dar sunt asa urati…

Invatatoarea, surprinsa de modul in care a debutat dialogul nostru, nici macar nu a stiut ce sa imi raspunda. Evident ca nu era obisnuita cu astfel de intrebari ce tind sa sfideze regulamentul scolii.

De atunci a trecut un an, eu am invatat sa imi reformulez intrebarile si Ema a terminat clasa 0 cu Gold Award for being a Safe, Respectful Learner.

Luni a inceput Year 1. Stand in curtea scolii, sa ma asigur ca e bine, desi mi-a intors spatele de cum am intrat pe poarta si a revazut puhoiul de copii entuziasti, mi-au trecut o groaza de lucruri prin minte.

Cum a trecut un an atat de repede? Unde s-au dus emotiile pe care le aveam acum un an? De ce nu mi se mai pare atat de urata uniforma si, mai ales, papucii negri?

Haosul din curtea scolii descria perfect bucuria copiilor de a se revedea. Parintii, relaxati, ii urmareau de pe margine, socializand din cand in cand. Apoi a sunat clopotetul, copiii s-au asezat pe jos, in liniste, iar un profesor le-a urat bun venit si i-a intrebat cum a fost in vacanta. Fara speechuri marete, aplauze frenetice si mutre timorate de copii.

Cred ca ideea de a o sti in siguranta, intr-un mediu santos mi-a inlocuit emotiile. Incerc sa cresc un copil independent, dar uneori mi-e greu sa nu ii stau in umbra. La scoala, am fost oricum in plus.

Si nu, aici parintii nu-si sufoca copiii cu buchete uriase ce trebuie inmanate cu sfintenie invatatoarei.

Iar la finalul zilei:

Eu: Cum a fost la scoala?

Ema: Bine, am facut rhyming words, ceva adunari, am vorbit despre vacanta si am sortat Lego-ul scolii.

Eu: Ce ati sortat?

Ema: Big boxes of Lego. Pentru ca noi ne jucam cu el, noi trebuie sa il sortam; si am pregatit si Duplo pentru astia micii, din clasa 0.

curtea-scolii
Jumatate de curtea scolii
Leave a Reply

